اطلاعات تماس

021-۲۲۰۹۰۱۴۳

۰۹۱۲۴۲۴۱۵۴۸ - 09129213598

قالب یوبوت پلی استایرن

قالب یوبوت پلی استایرن :

این نوع قالب ها از جنس پلی استایرن تولید می شوند.بهتر است بدانید تولید کنندگان قالب یوبوت پلی استایرن به علت انگیزه تجاری اقدام به تولید این نوع قالب نموده اند و این نوع یوبوت بدلیل توپر بودن بتن به داخل آن نفوذ نمی کند، ولی استفاده از آن دارای عیب های اساسی  می باشد که توسط مجامع علمی – صنعتی به آن پرداخت شده است ، که در زیر به آن اشاره میکنیم:



نخستین عیب عمده این نوع یوبوت ها تولید گاز سمی استایرن مونومر در دمای بالا (هنگام آتش سوزی) می باشد. استفاده از پلی استایرن های نسوز می تواند این عیب را تاحد زیادی بهبود ببخشد.


قابل ذکر است هزینه حمل و انبار این قالب ها  نسبت به قالب یوبوت تک و قالب یوبوت دوبل خیلی بیشتر می باشد.


صفحات 189،190 مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان و مسکن علاوه بر مشخصات بتن و میلگرد این نوع سقف ها ،اعلام می دارد جنس قالب های یوبوت از پلی پروپیلن می باشد و نامی از پلی استایرن و یا جنس دیگری نمی برد.


عیب دیگر این قالب یوبوت مربوط میشود به عدم پیوستگی این نوع از پلاستیک در مقابل ضربه و جدا شدن تکه های یونولیت. حتما مهندسان عزیز هنگام استفاده از یونولیت از نزدیک با این مشکل مواجه شده اند که تکه های یونولیت کف قالب ها ریخته و عملا امکان جمع آوری این تکه ها وجود ندارد یا بسیار زمان بر و مشکل هست.


از دیگر عیب این نوع قالب ها میتوان به جابجایی این قالبها هنگام بتن ریزی اشاره کرد، این مشکل در قالب یوبوت به وسیله بندهایی که در 4طرف هر قالب یوبوت تعبیه شده برطرف میشود ولی متاسفانه در این نوع قالب ها امکان تعبیه این نوع بندها وجود ندارد . قالبهای پلی استایرن به دلیل سبکی و عدم اتصال آنها به قالبهای دیگر یا آرماتورهای سقف و… به سادگی در اثر ضربه و حرکت بتن هنگام بتن ریزی جابه جا شده و در بتن ریزی اختلال ایجاد میکنند.

 

قالب یوبوت پلی استایرن

قالب یوبوت پلی استایرن