اطلاعات تماس

021-۲۲۰۹۰۱۴۳

۰۹۱۲۴۲۴۱۵۴۸ - 09129213598

مقایسه یوبوت با سقف تیرچه بلوک

مقایسه یوبوت با سقف تیرچه بلوک :

سقف های یوبوت با داشتن دو شبکه بالا و پایین و جان های متعامد،بستری با صلبیت بسیار بالا فراهم میاوردند که علاوه بر عدم ارتعاش در سقف مقاومت بالایی در برابر زلزله دارد.

از نظر ضخامت، سقف یوبوت برتری قابل توجهی دارد. برای مثال در یک دهانه ۱۲ متری ضخامت سقف تنها ۳۵ سانتیمتر میباشد در حالی که اگر برای همین دهانه بخواهیم از تیرچه استفاده کنیم نیاز به تیرهای اویز دار به ارتفاع حداقل۷۰ سانتیمتر خواهیم داشت.


مقایسه یوبوت با سقف تیرچه بلوک:

مقاومت و صلبیت سقف یوبوت به گونه ای است که میتوانیم دهانه هایی تا 18متر را اجرا نماییم، ولی در سقف تیرچه بلوک برای دهانه هایی بیشتر از ۷/۵ متر ویا پارکینگ ها میبایستی از تیرچه های تقویت شده یا دوبل استفاده نمود، که هزینه های اجرایی و تهیه مصالح را بسیار بالا میبرد. سرعت و سهولت اجرای هر دو سقف به یک اندازه بوده و ۱۵ روز میتوان یک سقف اجرا نمود. سقف های یوبوت سطحی صاف و یک پارچه  در زیر و روی سقف بوجود می آید که موجب میشود در صورت عبور تسیسات از داخل سقف یوبوت هزینه های پر کردن سقف با پوکه به صفر برسد و همچنین در سقف های یوبوت هیچ گونه نیازی به اجرای سقف کاذب ندارید.

مقایسه این دو سقف در برابر اتش سوزی هم برتری های سقف یوبوت را بیشتر اشکار میکند.


مقایسه یوبوت با سقف تیرچه بلوک:

سقف یوبوت با داشتن حبابهای هوا در داخل سقف به عنوان عایق عمل نموده و مانع انتقال حرارت میگردد و همچنین موادی که از ان در ساخت یوبوت استفاده میشود. در مقابل حرارت از خود گازهای سمی متصاعد نمیکند.این در حالیست که بلوک های پلی استایرن هم خود تشدید کننده آتش بوده و هم هنگام مواجهه با آتش از خود گازهای سمی متصاعد میکند.